Parallelsession 9: Andre metoder til formidling – når rapporten ikke er det oplagte eller bedste valg

Amalie Therkelsen Agerbæk og Pernille W. S. Andersen – begge fra Ineva

Se slide her

På denne parallelsession udvider vi metodekataloget med andre (og mere kreative) metoder til formiding. I mange sammenhænge er tiden løbet fra de lange skriftlige rapporter, der kun læses i sin helhed af ganske få. Vi vil som evaluatorer gerne både skabe indsigt og mulighed for udvikling, og formidlingen af evalueringens findings er et helt afgørende redskab til det. Formidlingen skal tilpasses både den historie og de pointer, vi ønsker at fortælle og formidle og skal tilpasses den målgruppe, der skal forstå og anvende den etablerede viden. Der er væsentlig forskel på om det er politikere, praktikere eller borgere, vi skal formidle til – ligesom der er væsentlig forskel på om det vi skal formidle er enkelt, komplekst, bagudrettede konklusioner, fremadrettede anbefalinger eller noget helt femte

Sessionen vil indeholde en refleksion over, hvad der egentlig er behov for i en god formidling af evalueringsresultater – og ligeledes vil den indeholde forskellige bud på, hvilke alternativer, der kan findes til den skriftlige rapport og hvornår hvilke formater er hensigtsmæssige.

Deltagerudbytte

Inspiration og nye metoder