Parallelsession 1: Paradokser i praksis – når komplekse evalueringer (alligevel) fører til læring

Se slides her.

Kamilla Damgaard og Pernille Askgaard Worsøe –  begge fra Teknik-og Miljøforvaltningen, Københavns Kommune

Hvordan ser evalueringer ud, når de clasher med god evaluerings-skik? Når ens faglige vurderinger må vige for en politisk efterspørgsel? Sælger man ud af sin integritet eller sadler man om og finder nye veje, nye metoder som led i en professionel evalueringspraksis? Svaret må være det sidste- om end det ikke altid er let! I Teknik- og Miljøforvaltningen i Københavns Kommune giver vi to bud på evalueringstemaer- med iboende paradokser – som har krævet både nytænkning og metodiske kompromisser. Hør to dugfriske eksempler på, hvordan vi via en kvantitativ analyse af forvaltningens image og en kvalitativ analyse af kommunens skilte i Storkøbenhavn gik på en række faglige kompromisser- som i teorien syntes umulige, men i praksis gav nye indsigter. Hvem ved- om du som evaluator fra dit ståsted kan genkende paradokserne og ikke mindst tænke med ift. metoderne?

 Deltagerudbytte

To konkrete praksiseksempler fra en stor forvaltning, der gerne deler ud af sine erfaringer- både når vi når i mål, men også når det er svært og dilemmafyldt…