Parallelsession 4D

Progressionsmåling – Validitet og udbytte af at indføre BIPs progressionsmålingsredskab

En progressionsmåling løser nogle af problemerne ved klassisk måling af effekt i uddannelses- og beskæftigelsesindsatser. Når man stiller borgeren en række faste progressionsspørgsmål løbende, bliver effekten både bedre og bedre dokumenteret, fordi målingerne opfanger de små skridt, som udsatte borgere tager undervejs i en indsats. Målingerne gør det tydeligt, hvilke mål borgeren skal fokusere på, og medarbejderen kan justere indsatsen, hvis progressionen er udeblevet. Men sætter man validiteten på prøve, når spørgsmålenes betydning tilpasses i forhold til den enkelte borgers situation? Indsnævres medarbejderens faglighed af prædefinerede spørgsmål til borgeren? Hør Hans Knudsen Instituttets erfaringer med progressionsmåling og diskutér, hvordan det skal gøres. HKI har indført progressionsmålingsredskabet fra BIP (BeskæftigelsesIndikatorProjektet) i beskæftigelsesindsatsen for udsatte borgere.

Der kræves ingen særlige forudsætninger for deltagelse.

Præsentation

Oplægsholder

Tea Dyekjær, analyseleder, HKI – Hans Knudsen Instituttet